Vállalkozási
szerződés
ÁLTALÁNOS
SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
I.
Alapvető rendelkezések
1. A szerződés a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi
IV. törvény (és különösen a XXXV. Fejezet) rendelkezéseire figyelemmel, azokkal
összhangban íródott. A jelen szerződésben nem szabályozott kérdések
tekintetében így a Ptk. előírásai, valamint a tárgyra vonatkozó jogszabályok az
irányadóak.
2. A szerződés a mindenkori/vállalkozó által e célból
rendszeresített Megrendelőlap elnevezési irat (továbbiakban megrendelőlap)
felek általi aláírásával /avagy a Megrendelő által írt megrendelés Vállalkozó
általi -írásban történő- visszaigazolásával/, az
aláírás /visszaigazolás/ napján jön létre (az ÁSZF tehát - külön írásos szerződés hiányában - a megrendeléssel
/visszaigazolással/ együtt képezi a Megrendelő és a Vállalkozó között létrejött
szerződést).
3. Jelen ÁSzF - külön írásos
szerződés hiányában – a Vállalkozó tevékenységébe tartozó valamennyi
szerződésre irányadó és annak részét képezi, így a megrendelés általi
szerződéskötéssel a Megrendelő részéről annak tartalmát megismertnek és
elfogadottnak kell tekinteni.
II.
Alanyok
1.
A szerződés a megrendelőlapon szereplő Megrendelő
(továbbiakban megrendelő, azzal, hogy - a II/2. pontra tekintettel - megrendelőnek
minősül a Megrendelő képviselője is), valamint az Aricolors
Design Kft. mint Vállalkozó (továbbiakban vállalkozó)
között köttetik.
A felek - azonosításhoz szükséges - szerződéses
adatait a megrendelőlap tartalmazza.
2.
A megrendelő tudomásul veszi, hogy a megrendelő nevében vagy helyett eljáró alkalmazottat vagy más
képviselőt a vállalkozó a megrendelő törvényes képviselőjének tekinti, akinek a
képviseleti jogosultságát a vállalkozó nem ellenőrzi. Ekként
-
vonatkoznak rá a megrendelő jelen szerződésben írt
jogai és kötelezettségei, továbbá
-
az ilyen személy által tett bármilyen (szóbeli,
írásos, stb.) nyilatkozat a megrendelő és a vállalkozó közötti szerződéses
viszonyban ugyanolyan joghatásokkal és következményekkel jár, mintha azokat a
megrendelő maga tette volna.
Ellenkező bizonyításnak hivatalos
eljárásban/peres úton van helye.
III.
Tárgy
1. A szerződés
tárgya a megrendelőlapon szereplő tulajdonságokkal rendelkező, a vállalkozó
honlapján szereplő termékek vagy szolgáltatások közül a megrendelőlapon
megnevezett termék vagy szolgáltatás.
2.
A vállalkozó ennek megrendelőlap szerinti
teljesítésére, megrendelő pedig a szolgáltatás átvételére és díj fizetésére
köteles.
3. A megrendelőlap aláírásával a megrendelő
elismeri, hogy az azon szereplő adatok a megrendelő akaratának megfelelően
kerültek feltüntetésre, így azok
- egyrészt
a megrendelő utasításának tekintendők, így azokra az utasításra vonatkozó
jogszabályi rendelkezések vonatkoznak,
- másrészt
ezt érintően - a felek ellenkező megállapodásának hiányában - utóbb
reklamációnak nincs helye.
4.
Mivel a megrendelőlap kitöltésére részletes
egyeztetést követően kerül sor, a megrendelő tudomásul veszi, hogy a
szerződés tárgyára vonatkozó bárminemű módosítás csak írásban érvényes.
Írásbeli alakban létrejött szerződés-módosításnak kell tekinteni a
levélváltás, az email-váltás, a táviratváltás, valamint a távgépírón és telefax
útján történt üzenetváltás, továbbá a külön törvényben meghatározott maradandó
eszközzel tett nyilatkozatváltás - így különösen fokozott biztonságú
elektronikus aláírással aláírt okirat - útján létrejött megegyezést/módosítást.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy az eredeti megrendeléstől lényegesen eltérő módosítás esetén új
megrendelőlap kitöltésére kerül sor, minek után a szerződési feltételek az
abban foglaltakra érvényesek.
5.
A felek megállapodhatnak abban, hogy a vállalkozó
részletes műszaki és gazdasági adatokat tartalmazó ajánlatot készít, a
megrendelő pedig ezért díjat fizet, és az ajánlatot átveszi.
Ez esetben a szerződés tárgya az
ajánlat, melynek adatait az Ajánlat elnevezésű irat, a rá vonatkozó szabályokat
pedig jelen ÁSZF, értelemszerűen tartalmazza.
A megrendelő a részletes ajánlatot csak
akkor használhatja szabadon fel, amennyiben ehhez a vállalkozó írásos beleegyezését
adja.
IV.
Teljesítés. Fizetés. A felek ezekkel
kapcsolatos jogai és kötelezettségei.
1.
A vállalkozó a megrendelőlap szerint vállalt
teljesítésére, megrendelő pedig a megrendelőlap szerint vállalt díj fizetésére
köteles.
2.
A megrendelő a megrendelőlap aláírásával elismeri,
hogy vállalkozó általános díjszabásáról - a vállalkozó honlapjáról történt
informálódás, a vállalkozótól kapott tájékoztatás, illetőleg jelen szerződésben
foglaltak ismerete - útján tudomással bír.
3.
A szerződés III/3. pontjában írtakra tekintettel a
megrendelő tudomásul veszi, hogy a vállalkozási díj 50%-a
a megrendelés leadásakor (a megrendelőlap aláírásakor/szerződés létrejöttekor)
fizetendő.
A teljesítés kezdő időpontja ekként: a megrendelőlap
aláírásának, egyben a megrendelőlapon szereplő vállalkozási
díj 50%-a megfizetésének és - amennyiben ez szükséges - a teljesítéshez
szükséges anyagok rendelkezésre bocsátásának időpontja.
A teljesítés befejezésének időpontja: a vállalkozás
megrendelőlap szerinti teljesítésének időpontja, amely időpontban a hátralékos
díj is esedékes.
4.
A megrendelő a megrendelőlap aláírásával tudomásul
veszi, hogy az esetlegesen szükséges szerkesztés
- időtartama és ezáltal
- díja (szerkesztési óradíj) előre nem kalkulálható, így az a
megrendelőlapon szereplő költségekhez utóbb hozzáadódik. Ez alól kivételt
képeznek:
-
az egyedi fotós termékekre vonatkozó, valamint
-
a szerkesztést nem igénylő
megrendelések.
5.
Amennyiben
a vállalkozó a megrendelőlapon szereplő időpontig - akár
önhibáján kívüli, akár önhibájából bekövetkezett okból - nem teljesít, úgy a megrendelő, választása szerint:
-
a vállalkozási díj 20%-ának megfelelő
összegű árengedményre tarthat
igényt, vagy
-
elállhat a
szerződéstől, mely esetben a szerződéskötéskor kifizetett összeg (a
vállalkozási díj 50%-a) visszajár,
kivéve:
ha a vállalkozó az eredeti határidő előtt 12 órával - a
késedelemről történő tájékoztatással egyetemben - a teljesítésre póthatáridőt
jelöl meg és azt a megrendelő elfogadja.
6.
Amennyiben a vállalkozó szerződésszerű
teljesítése ellenére a megrendelő fizetési kötelezettségének nem tesz eleget,
úgy - a felek eltérő megállapodása
hiányában - a megrendelő késedelmi kamatot köteles fizetni. A késedelmi kamat mértéke
a késedelemmel érintett naptári félévet megelőző utolsó napon érvényes
jegybanki alapkamat hét százalékkal növelt összege.
A kamatfizetési kötelezettség a
vállalkozó fizetési felszólításának (számlájának) kézhezvételétől számított
harminc nap elteltétől esedékes, illetve a vállalkozó teljesítésétől számított
harminc nap elteltétől, ha a fizetési felszólítás (számla) kézhezvétele a
vállalkozó teljesítését megelőzte, vagy a kézhezvétel időpontja nem állapítható
meg.
7.
A vállalkozót a díj biztosítására zálogjog
illeti meg a megrendelőnek azokon a vagyontárgyain, amelyek a vállalkozási
szerződés következtében birtokába kerültek.
8.
A megrendelőlap megrendelő általi aláírása egyben tartozáselismerésnek is minősül, amely a vállalkozó
szerződésszerű teljesítése esetén érvényes és hatályos.
9.
A
teljesítés helye: a vállalkozó székhelye/ügyfélforgalom számára
fenntartott helyisége, kivéve ha a felek ettől
eltérően állapodnak meg.
10. Szerkesztés: A szerkesztési óradíj a vállalkozó által történő nyomtatás céljára lett kikalkulálva.
A vállalkozó nem adja át a fáljokat szerkeszthető formátumban, csak külön díj ellenében. (Ld. honlapon a táblázat.)
Ha a megrendelő máshol akarja nyomtatni a szerkesztett anyagot, a magasabb óradíj ellenében történik a szerkesztés. Amennyiben szüksége van az megrendelőnek a vektoros, továbbszerkeszthető fájlra, az egy egyszeri díj (10.000.-/fájl) ellenében kerül átadásra. Természetesen képernyőn történő átnézésre a szerkesztett anyag átadásra kerül (72 dpi, jpg formátum, "MINTA" megjelöléssel) (ld. jóváhagyás).
Amennyiben a kedvezőbb szerkesztési óradíj szerint lett a grafikai anyag megszerkesztve, (a nyomtatást a vállalkozó végezte), de a megrendelőnek ettől függetlenül szüksége van a teljeskörűen felhasználható, nyomtatható verzióra is, úgy egy egyszeri díj (8000.-/fájl) ellenében átadjuk 300 dpi felbontással képformátumban.
V.
A felek egyéb jogai
és kötelezettségei
1. A vállalkozó:
a)
köteles a megrendelőt minden olyan körülményről
haladéktalanul értesíteni, amely a vállalkozás eredményességét vagy kellő időre
való elvégzését veszélyezteti vagy gátolja. Az értesítés elmulasztásából
eredő kárért felelős.
b)
köteles a megrendelőt figyelmeztetni, ha a
megrendelő alkalmatlan anyagot vagy pedig célszerűtlen vagy szakszerűtlen
utasítást ad. A figyelmeztetés elmulasztásából eredő kárért a vállalkozó
felelős. Ha azonban a megrendelő a figyelmeztetés ellenére utasítását
fenntartja, vagy nem szolgáltat megfelelő anyagot, a vállalkozó a szerződéstől
elállhat. Ha nem áll el, a kapott anyaggal, illetőleg a megrendelő utasítása
szerint a megrendelő kockázatára köteles a munkát elvégezni.
c) a hibás
teljesítésért felelősséggel tartozik (kellékszavatosság), kivéve ha a megrendelő a hibát a szerződéskötés időpontjában
ismerte, vagy azt ismernie kellett. Mentesül a vállalkozó a szavatossági
felelősség alól akkor is, ha a hiba a megrendelő által adott anyag hibájára
vezethető vissza, feltéve, hogy az anyag alkalmatlanságára figyelmeztette.
d)
és a megrendelő, a szolgáltatás átadásakor -
szükségesség esetén - közösen elvégzik azokat a szakmailag szokásos és indokolt
próbákat, amelyek a teljesítés megfelelő minőségének megállapításához
szükségesek.
A vállalkozó ennek során köteles a
megrendelőnek a szolgáltatott dologról a felhasználáshoz, fenntartáshoz
szükséges tájékoztatást megadni, ha annak hiányában a szolgáltatott dolog
rendeltetésszerű használatba nem vehető.
2.
A megrendelő:
a)
jogosult és köteles a felhasználásra kerülő
anyagról, valamint az elvégzendő munkáról (a szerződés tárgyára vonatkozó
teljesítési anyagokról, lehetőségekről, módokról és technikákról)
tájékoztatást kérni, bemutatható anyagminta léte esetén azt ellenőrizni.
A vállalkozó által nyújtott termékekről
és szolgáltatásokról a megrendelő a vállalkozó honlapján is tájékozódhat,
amennyiben ezt előzetesen megtette, úgy ezen
tájékoztatási kötelezettség és jogosultság megtörténtét a megrendelőlapon jelzi
és elismeri.
b)
köteles a teljesítéshez szükséges adatokat
(szöveget, képet, stb.) a vállalkozó rendelkezésére bocsátani (enélkül a teljesítés megkezdésére nem kerül sor). Amennyiben
ez nem áll módjában vagy szándékában, ezirányú
kérésre és külön díj fizetése ellenében (szerkesztési óradíj) azt a vállalkozó
elvégzi.
c)
a szerződés V.1.b) pontjára
is figyelemmel, tudomásul veszi, hogy
-
az általa adott anyag meghatározza a
nyomtatvány minőségét, ezért az anyag helytelen minősége okán
esetlegesen bekövetkező minőségromlás miatt a vállalkozó nem vállal
felelősséget.
-
a nyomtatvány színárnyalatát meghatározza a
technológia, valamint a papír alapszíne, így ezek miatt utóbb minőségi
kifogással nem élhet.
d)
jogosult (az egyedi fotós termékek kivételével) a
szerződés tárgyát képező anyagot, a vállalkozóval e célból előzetesen
egyeztetett időpontban, nyomtatás előtt ellenőrizni. Ezen ellenőrzés jóváhagyásnak
minősül, így ennek megtörténte esetén, valamint amennyiben a megrendelő ezen jogával nem kívánt élni, az elkészült anyagban lévő,
hibás teljesítésnek nem minősülő hibákért a vállalkozó nem felel.
e)
ha a munka végzése
során a körülmények arra engednének következtetést, hogy a teljesítés hibás
lesz, a megrendelő a fogyatékosság kiküszöbölésére tűzött megfelelő határidő
sikertelen eltelte után gyakorolhatja a hibás teljesítésből eredő jogokat.
A vállalkozó akkor teljesít hibásan, ha a szolgáltatott dolog (=termék vagy
szolgáltatás) a teljesítés időpontjában nem felel meg a megrendelőlapon
szereplő tulajdonságoknak.
Hibás teljesítés esetén a megrendelő
-
elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy
kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése
lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény
teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne,
figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a
szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak
okozott kényelmetlenséget;
-
ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga,
vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e
kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni -
választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a
szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ezen igényeket a megrendelő köteles írásban
közölni a vállalkozóval.
Ha a vállalkozó a dolog kijavítását
megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a jogosult a hibát a
kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja. A
megrendelő a kijavításig vagy kicserélésig az ellenszolgáltatás arányos részét
visszatarthatja.
f) a szerződéstől
bármikor elállhat, kivéve, ha a már megkapott terméket/szolgáltatást
nem, vagy csak tetemesen csökkent értékben tudja visszaszolgáltatni. Elállás
esetén a megrendelő köteles a vállalkozó kárát megtéríteni.
A szerződés esetleges módosítását követő elállás esetén a
megrendelő köteles az eredeti megrendelőlap szerint már elvégzett munka díját (amely az azzal kapcsolatban felmerült
költségeket is tartalmazza) megtéríteni.
g)
Ha a megrendelő a vállalkozó teljesítése révén új
elgondolásról, megoldásról vagy műszaki ismeretről szerez tudomást, ezt a
vállalkozó hozzájárulása nélkül mással nem közölheti. Ennek megsértése üzleti
titok megsértésének minősül.
h)
ellenkező nyilatkozat hiányában a megrendelőlap
aláírásával hozzájárulását adja ahhoz, hogy a megrendelés során közölt adatait
- a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló
1992. évi LXIII. évi törvény rendelkezéseinek szem előtt tartásával - a
vállalkozó marketing célokra használja.
e)A digitális munkák esetén nem várható ofszet minőség, színegyensúly technológiából adódó okok miatt. Ebből fakadóan a megrendelő nem élhet kifogással. Ez nem minősül hibás teljesítésnek.
f)Amennyiben a vállalkozó eltér a szokásos száradási időtől a megrendelő kifejezett kérésére (rövid határidő), az ebből fakadó szokásos minőségtől való eltérés esetén nem élhet a megrendelő kifogással.
------------------------------------------------------
Szolgáltatásaink címszavakban:
Egyedi naptár, egyedi fali naptár, egyedi asztali naptár, egyedi fotós naptár, egyedi heti naptár, egyedi éves naptár, nagy fotós naptár, egyedi határidőnapló, egyedi fotós határidőnapló, kártyanaptár
Névjegykártya, színes névjegykártya, fekete-fehér névjegykártya, névjegykészítés,
névjegykártya nyomtatás, digitális névjegykártya, ofszet névjegykártya, kifutós névjegykártya, fóliázott névjegykártya, UV-lakkozott névjegykártya,
Fénymásolás, nyomtatás, fekete-fehér fénymásolás, fekete-fehér nyomtatás, színes fénymásolás, színes nyomtatás, jegyzetnyomtatás, dokumentáció nyomtatás, prezentáció nyomtatás, könyvnyomtatás, sokszorosítás, könyvmásolás, könyvszkennelés, könyv archíválás, e-book készítés, ebook, digitális könyv,
könyvkötészet, iratkötészet, spirálozás, spirálkötés, ragasztókötés, fém spirálozás,
Meghívókészítés, színes meghívó, esküvői meghívó, ballagási meghívó, szalagavató meghívó, gyászjelentés,
Bélyegzőkészítés, cégbélyegző, Colop bélyegző, körbélyegző, logós bélyegző,
Levélpapír, boríték nyomás, öntapadós címke, etikett címke, matrica, Dosszié,
Grafikai tervezés, logótervezés, arculattervezés, tördelés, kiadványtervezés, kiadványszerkesztés, grafikai szerkesztés,
Honlapkészítés, weboldal, webdesign, honlaptervezés,
Könyvkiadás, Digitális nyomda, ofszet nyomda, gyorsnyomda
AriColors, a belvárosi gyorsnyomda
Gyorsaságban a legrugalmasabb |